bilduppbyggnad

Bara för att jag inte har något bättre att skriva här just nu förutom att mitt revben e värre än innan, så tänkta jag jag visar upp en steg för steg...sak...på hur det kan gå när jag bygger upp en bild, bara för att många frågat hur jag gör...E väll inte så mycket att hurra över, jag bara gör helt enkelt : /


börjar först med en skiss...detta e det värsta stadiet enligt mig...
inget särskilt där direkt.


Sedan gör jag lineart direkt ovanpå min skiss, orka ljusbord lixom. Denna gången vill jag testa göra en linjer på ett nytt sätt, så jag lät det vara en "kanal" igenom hela (förutom några ställen där det blev fel...det krävde lixom mycket tänkande, vilket inte jag e något bra på)

Nu kommer här ett jäkla hopp, då jag inte kan scanna hur jag färglägger, då det blir fult om man inte jobbar snabbt med markers. Jag färglägger helt enkelt så snabbt som jag bara kan, dock e denna bilden inte så komplicerad, så inte så mycket att snacka om här inte...Tycker man borde experimentera gällandes färger, för att hitta "sin" egna färgläggningsstil.
Här testade jag då även att fylla i "kanalen" med mörklila, mest bara för att se hur det skulle bli...

Sedan fick jag en lite rolig ide' mest pågrund utav ngt som ifrån början bara var ett skämt. Jag la GLITTER på linjerna. Detta krävde mycket jobb, och är inget jag tipsar om. Fasst resultatet blev ganska ok ändå : >



Sååå, det var väl det...Nu ska jag återvände till det underbara spelet Chrono Trigger, där jag nu letar efter dolda slut : > yay för spel med 13 olika slut xD



Kommentarer
Postat av: Lindsey

Jag gillade "kanalen" och slutresultatet :P Heja Nevvahs rosa hår :D

2009-03-12 @ 20:37:49
URL: http://liindseey.blogg.se/
Postat av: Nelly

Haha, din spelnörd xD



Känns lite som att meningen att experimentera med färger är en direkt pik mot mig xDDD

2009-03-13 @ 19:18:35
URL: http://missmorph.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0